22 January 2012

Farewell Vacation- Part 1

In The Name of Allah The Most Gracious The Most Merciful

         Alhamdulillah pada 17&18 Jan lepas saya bersama 3 orang sahabat saya telah ke Pulau Jerejak untuk farewell vacation. Sebab semester ni sahabat saya sejak dari first year  degree, which is Ain bakal menamatkan pengajian. Entah bila akan jumpa dia lagi. Dan jugak ex-roommate saya, Siti yang datang ke Penang untuk melawat saya. Siti baru je habiskan Master di UKM.  Seorang lagi sahabat saya Farha yang sekarang ni sedang sambung Master di USM. So, memandangkan kami berempat dah berkumpul dan kebetulan pulak masa tu dekat Groupon.com ada offer 2 days 1 night di Pulau Jerejak just RM120 for 2 person. The package include ferry,room and breakfast. Lepas berbincang kami decide nak pergi sana. We purchased 2 voucher. Al-maklumlah bila dah habis belajar ni masing-masing semua ada hala tuju masing-masing. Dah tak dapat nak berkumpul macam dulu-dulu lagi. So, we grab this chance to create a beautiful memories that will remains forever in our hearts even though we may not see each other anymore after this.  Sad smile

       Kami sampai kat jetty dalam pukul 12 camtu. Terpaksa tunggu sampai pukul 1 sebab ferry pukul 11.30 dah berlepas. Sempatlah capture few pictures kat sini sementara tunggu feri.

DSCN2938

DSCN2977

DSCN2971

DSCN2980

DSCN2982

~Off to Pulau Jerejak~

       Sampai je kat sana ada kereta yang fetch kami dan bawak ke tempat receptionist hotel. Yang lawaknya kereta tu adalah kereta kancil yang dah di modify pun.

IMG456IMG455

Kreatifkan..huhu

DSCN3032

IMG499

        Lepas dah uruskan pendaftaran semua kami pun check in hotel dulu untuk rehat dan solat. First impression memang OK la bilik tu. Bilik air pun besar jugak. Mula-mula masuk macam happy jugaklah. Sebab everything dia dah provide. Sejadah, peti sejuk, iron, heater dan others stuff yang biasa ada kat hotel. Tak payah nak call room service dah. Tapi bilik dia macam berbau sikit. Macam bilik yang selalu ditinggalkan dan bilik air dia pulak sistem kumbahan dia tak berapa baik. Bertakung dan berbau. Nasib baik kitaorang purchased 2 voucher so mandi kat bilik lagi satu je. Bilik lagi satu ok je.

IMG485IMG491IMG493

The entrance..Our room is at Belantara Block.

IMG437

This is my room. Tak clear sangat sebab tangkap guna hp je..

IMG439IMG435DSCN3005DSCN3004

Bilik air dia sangat besar…

IMG448

Terkejut masa selak langsir sebab jumpa tanda amaran ni.huhu…Al-maklumlah kawasan ni macam dalam hutan sikit. Jadi kena berhati-hati sikit.

DSCN3041DSCN3042DSCN3054IMG459IMG460IMG466

IMG488IMG480

 

For those yang interested nak buat aktiviti kat sana pun boleh. Saya pernah ke sana bersama pimpinan IPSI induk dan jugak sahabat kelas perbandingan agama untuk Youth Camp. Pagi tu kami ada seminar dan selepas tu main game. That’s the first time saya buat aktiviti flying fox. Seronok sangat. Really enjoy this game.

IMG495

IMG496

Ini antara aktiviti yang diorang provide kat Pulau Jerejak. At first kitaorang nak join jugak buat aktiviti ni, Tapi out of budget. So next time jela..

For details boleh check website diorang.

http://www.jerejakresort.com/

 

To be continued….

p/s: Kali ni entry bergambar je..Laughing out loud

With Love, Red heart

NUR

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Site Meter